Àlbums de fotos catarisme
Tolosa del Llenguadoc
'Ninguna afinidad existía entre Tolosa y París, mientras que eran íntimas las relaciones entre Tolosa y Barcelona'
Víctor Balaguer, Los Trovadores, 1888.
El 1249, mor l'últim comte occità de Tolosa, Ramon VII. Els invasors havien obligat a la seva filla a casar-se amb el germà del rei de França, Alfons de Poitiers. Aquests no deixaren descendència, i per tant, l'antic domini tolosà cauria definitivament en mans de la corona francesa.

6.9.2011 -
Casualitats de la vida. l'hotel on vam dormir era just a la Plaça d'Armènia. Un monument commemoratiu referent als fets del 1993, de sabor clarament medieval amb una iconografia molt familiar. D'Armènia sorgiren els paulicians (s. III), després, s'arribaren a Bulgària, transformant-se amb els coneguts bogomils (s. IX-X)... Roda el món i torna al Born!
Jordi Bibià

7.4.2013 -
"Esta casa tiene su origen de Guillem Morell que en 1116, era governador del condado de Tolosa, y Señor del Castillo de Morell donde tomó el apellido Pedro Morell su descendiente vino âla conquista [de Mallorca], y le cupo el lugar de «Aliamifia». Prosiguieron sus sucesores estos servicios, y un ramo de esta casa pasó â Menorca, y otra en Valencia, y que se mantienen, todavía con mucho esplendor".
Adarga Mallorquina