Àlbums de fotos catarisme
Iconografia i simbologia II
"La imatge és l'escriptura dels illetrats", digué el papa Gregori el Gran.
La idea del Déu pitagòric:
Amb aquest corrent, s’enceta una nova època en la religió grega. Aquests neguen les imatges dels déus heretades des de la mitologia. Ensenyen que només existeix un sol Déu que manté el món unit per la justícia. Aquest Déu no té aspecte humà ni pensa com nosaltres. El seu cos és una esfera i la divinitat es manifesta en el moviment circular del foc dels astres.
http://thales.cica.es/rd/Recursos/rd97/Biografias/12-1-b-pitagoras.html
Pel catarisme, la antropomorfització de Déu era una idolatria. El seu era un Déu-Verb, oposat a l’Home-Déu. Dels evangelistes, el seu preferit especialment era el de Sant Joan, donat a què aquests es trobaven més còmodes amb les al·legories i el simbolisme. Pels càtars Jesús i Maria no eren d’aquest món, eren vistos com àngels. Jesús, com a Fill de Déu, un missatger. Tots dos, un símbol.
"Hay que suponer que, en un pasado muy lejano, todos los órganos y experiencias fisiológicas, todos sus gestos, tenían una significación religiosa. Cae esto por su propio peso, pues todos los comportamientos humanos los instauraron los dioses o los Héroes civilizadores «in illo tempore»"
MIRCEA ELIADE (1907-1986)
Eliade definí a l'home com a homo symbolicus.